PROGRAMIN AMACI
Medya ve İletişim programının amacı; medya ve iletişim sektörlerinde meslek sahibi olmak isteyen öğrencilerin, mesleklerinin gereği olan teorik ve pratik bilgileri edinerek kendilerine ve kurumların avantaj sağlayacak uzmanlık, beceri ve birikimi kazanmalarını sağlanmaktadır. Medya ve iletişim programında kültürel bir vizyona sahip, gerekli kuramsal ve teorik bilgiler ile donanmış, bu bilgileri uygulayabilen bireyler yetiştirilmektedir. Programda TV, radyo, gazete, reklam ve benzeri tüm kitle iletişim ortam ve araçlarının biçimlerini ve özelliklerini bilen, bu alanlar ile ilgili karşılaştığı sorunları çözmeye yönelik doğru bilgi kaynaklarına ulaşabilen, kitle iletişim araçlarında hedef kitleye yönelik programları üreten ekiplerin içinde, sorumluluklarını yerine getirebilen bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Medya ve İletişim Programı Eğitim Süresi
Medya ve iletişim programının eğitim süresi teorik ve uygulama bilgileri ile birlikte toplamda iki(2) yıl olmak üzere dört(4) yarıyıldan oluşmaktadır. Bu sürelerin içine zorunlu staj ve öğrencilerin mezuniyet aşamalarında yaptıkları bitirme projeleri de dahildir.
Medya ve İletişim Programı Müfredatı
Medya ve iletişim programı ders müfredatında teorik, uygulamalı ve seçmeli dersler ile birlikte 26 ders bulunmaktadır. Bu dersler iletişim çalışmaları, temel gazetecilik, medya ve siyaset, yeni medya vb. konulardaki teorik, televizyonda röportaj ve sunum teknikleri, kamera ve ışık teknikleri, videoda kurgu vb. konulardaki uygulamalı derslerden oluşmaktadır. Öğrenciler iki yıllık eğitim süreçlerinin sonunda müfredat süresince aldıkları tüm uygulamalı ve teorik bilgileri mezuniyet koşullarından olan staj ve bitirme projelerinde uygularlar. Öğrenciler iki yıllık önlisans eğitimleri boyunca toplamda 120 AKTS’ye karşılık gelecek ders alırlar.